Ai vont tu raid mai baisikal…

Tai jūs galvojat, kad aš tokią dieną sėdėsiu tarp keturių sienų? Ni.
Laukiau šios dienos, lietaus dievams atnašavau ir būriau, kad tik nelytų, šviestų saulė ir pūstų stebuklingas vėjas.

Maršrutas kaip visada: Ateities g.- Verkių parkas – Eurovelo – Centras ir atgal.

Šiek tiek baiminaus viena lįsti į Verkius, nes esmi sugadintas žmogus – man pavasaris gamtoje asocijuojasi ne tik su besiglaustančiomis porelėmis, bet ir grybautojais. Hm, na tokiais žmogais, kurie moterims rodo, kad jau grybai dygsta 😀 Nesutikau nei vieno.

Užtat jau žydi žibutės :)))

Savaitgalį Verkiuose buvo ledo, šiandien – tešlynai. Teko važiuoti lėėėtai, galvojant, kaip čia išvažiavus, kad nereikėtų tiesiai į maurus koją įmint. Kas ten žino, kokie bildukai po žeme gyvena – ims ir įtrauks mane jauną nekaltą.

Eurovelo, kaip ir reikėjo tikėtis, pilnas vaikštinėtojų ir mamyčių. Skambučiu daug neskambinau, jau buvau apsidžiaugus, kad pėstieji išmoko su dviračiais taką dalintis ir… Žiūrau, šeimynėlė eina. Netradicinė tokia: du tėčiai, viena mama ir du vaikai. Rankom susikibę per visą tako plotį. Skambteliu iš anksto, mandagiu atstumu (kiek metrų, neklausk, man su matematika blogai). Pasitraukia. O vienas tėtis atsisuka ir perkreiptu veidu iškošia: “Čievo bliat?“ Nužudė žvilgsniu.

Po minutės vos neatsitrenkiu į mamytę su vežimu. Stabdau, dviratis eina skersas, praslydo. Abi kaltos: aš, kad nenumačiau jos veiksmų, ji – kad sumanė suktis vidury tako, nepažiūrėjus, kas aplinkui dedas. O juk pilnas takas dviračių… Nuėjo laiminga su šypsena, o man rankos dreba, dar pasakiau: “Atsiprašau, bet jūs labai neatsargiai elgiatės“. Suvėliau nesąmonę ir tiek. Gerai, kad tokių atvejų pasitaiko labai mažai. Kažkodėl aš pati dar nė karto negirdėjau už savo nugaros cypiančių padangų. Gal per mažai vaikštau…

Ir va čia mane ištiko nelaimė. Už kelių akimirkų pajuntu, kad užpakalinis ratas kažkur liečiasi. Važiuodama kilsteliu purvasargį, ne, vis dar liečiasi, pala, kas čia – girdžiu švilpiantį orą. Stoju, lipu. Užpakaliniame rate styro stiklo šukė. Padanga iš lėto bliūkšta. Skambinu savo gelbėtojui, mintyse piešdama vaizdelį, kaip atskrenda malūnsparnis ir skraidina mane namo. Gelbėtojas mane nukreipia į artimiausią dviračių parduotuvę.

Pirmą kartą per dvejus metus man toks džiaugsmas nutiko. Krikštas tiek dviračiui, tiek man.

Tempiu savo dviratį į servisą. Turbūt bus koks kilometras, kurį pėdinau tai varydama, tai pusiau nešdama (pakėlus galą, kad nedrožčiau tuščios padangos). Paskui gelbėtojas sakys, kad galėjau dviratį varytis, nieko nebūtų nutikę. Fi, žinok tu man, aš būčiau dviratį ant rankų nešus, jei ne ta žudanti pavasario saulė virš įkaitusio asfalto…

Žinoma, prasilenkiau su šeimynėle “čievo bliat“. Labai norėjau pasiųsti piktą žvilgsnį žodžių autoriui, bet kažkodėl išspaudžiau šypsnį.

Susiradau “Dviratis Plius“ parduotuvę, nedrąsiai įsivarau dviratį ir pėdinu pas meistriuką. Pats darbymetis: naujus dviračius surinkinėja, senesnius tvarko… bet kur tu išvarysi mergaitę su “prakiurusiais ratais“ 🙂


pasikuklinau fotografuoti, tai bent telefonu pykštelėjau

Stato mano dviratį ant “staklių“. Nuima ratą, pakeičia kamerą, patvarko stabdžius. 25 litai ir galima toliau gyventi.

Grįžtu atgal į Eurovelo ir pasiekiu centrą. Gedimino prospektas – kaip visada: automobiliai ant dviračių tako, išsiblaškę praeiviai (kur protas eiti per gatvę, nežiūrint į šonus?). Bet aš gi geras žmogus. Iššiepiu dantis, pabambu panosėj ir važiuoju toliau. Ir prie perėjos sustoju, praeivius praleidžiu. Ir automobilius praleidžiu, po ratais nelendu… Ir sukančius kairėn-dešinėn praleidžiu, kai man žalias dega… aš pats geriausias žmogus

Grįžau Eurovelo, per Verkius. Lengvai pridusus, sušilus. Laiminga. Saulė nosyje strazdanas daigina, vėjas plaukus šiūruoja.

Pagerinau savo “rekordą“. Rudenį pritaisytame kompiuteriuke iki šiol maksimalus greitis buvo 32 km/h. Šiandien spustelėjau iki 33,1 km/h. Lengvoje nuokalnėje Eurovelo pradžioje, intensyviai minant pedalus.

Reklama

Parašykite komentarą

