Kiek miega vaikai?

Atsakymas “Turėsi savo, sužinosi“ netinka.
Turime kaimynystėje šeimynėlę su trimis vaikais. Mokyklinukai. Ir man kas rytą klausimas – kiek jie miega? Einu miegoti 23 val, jie dar dūksta (gretimi balkonai is evil!). Atsibundu 7 val nuo klyksmų – jie jau dūksta. O aš miegu iki 8 val. ryto. Dabar. Ok, vaikai eina į mokyklą, keliasi anksčiau. “Paniatna“.
Bet savaitgaliais… kiek jie miega savaitgaliais? Nes jie keliasi panašiai – 7-8 val.

Aš kiek save atsimenu, savaitgaliais miegodavau iki 9-10 val. ryto. Kartais ir iki 11 val. Man ir dabar savaitgalis reiškia ilgą miegojimą. Jei darbo dienomis negrotų žadintuvas, ramiausia sąžine miegočiau iki 8.30-9 val (vis dėlto pažadina kirbesys, kad kažkur reikia eiti ar kažką daryti). Teoriškai man užtenka 8 valandų miego, bet praktiškai atmiegu ir daugiau.

Taip, kokia buvau miegale, tokia ir likau. Užtat kas kartą svečiuojantis kaime pas tėvus erzina vienas ir tas pats juokelis, kad mudviem reikia gaisrininkais būti, atseit šios profesijos atstovai ilgai miega. Ką reiškia ilgai – šeštadienį miegoti iki 9 val yra ilgai??? Išprotėjo…

Mano tėvui atrodo, kad suaugusiam žmogui nedera ilgai miegoti – na, kaime paros ritmą diktuoja gamta, saulė kyla – visi “padjom!“ A.A. močiutė dar vaikui sakydavo, kad tik ligoninėse taip ilgai miegama: “Pereik per kaimą, visi jau seniausiai atsikėlę“. Deja, šitie pavydžiai neįkvėpė manęs miegoti mažiau.
Kartais atrodo, kad ilgas miegojimas savaitgaliais yra gryniausia miestiečio privilegija – po darbo savaitės, kai dauguma žmonių neišsimiega (aš manau), šeštadienis ir sekmadienis būna puiki proga atsigriebti.

Aišku, kiekvieno žmogaus poreikiai yra skirtingi. Vieni yra vyturiai, kiti – pelėdos. Dar išskirčiau gandrų grupę – žmonės, kurie neišsimiega, nes laikosi “pareigos“. Jiems atrodo natūralu anksti keltis (juk taip daro visi suaugusieji!): darbo dienomis jie lekia į darbą, o savaitgaliais – į turgų arba 8 val ryto ravėti braškių į sodą. Kodėl gandrai? Šie paukščiai, paūgėjus jaunikliams ir lizde nebelikus vietos, naktis leidžai stypsodami ant tvarto stogo. Manau, kad jie neišsimiega 🙂

Nenoriu būti gandru. Rimtai.

Reklama

Parašykite komentarą

