Vojaž vojaž

Niu graži ta Ryga.
Mano mama klausia: “O tai tu Rygoj nebuvus?”. Buvus, mam, buvus, bet kad vaikui ne tas galvoj: nei atsimini ką, nei miestas toks gražus, kai tu jaunas ir durnas. Prisiminimai yra linkę išblėsti. Kai važiuoji suaugęs, tu viską matai kitaip, gal labiau įvertini, moki pasigrožėti.

Kas man patiko Rygoje:

* gražus iščiustytas senamiestis, tikrai miestas turi ką parodyti – namai namukai, bažnyčios, senamiesčio parkas – pasaka. Visur švaru, gražu. Tik prie centrinio turgaus ir stoties (vienas ir tas pats rajonas), nosį riečia ne tai dumblinas Rygos kanalas, ne tai publika. Visuose miestuose taip. Pasisekė, kad pataikėme apsilankyti šiame mieste geru oru. Labai daug vaikščiojome ir itin gerai jautėmės.

* “Rigas balzams” po pasiplaukiojimo laiveliu – labai gerai sušildė su kava 🙂 labai simboliškai balzamą gurkšnojome “Melnais Kakis” (juodo katino) kavinėje. O su laiveliu atskira istorija – kai už mano šypseną laivedys padaro 2 latų (~10 Lt) “skidką”. Tuoj pradėsiu tuo piktnaudžiauti 🙂

* viešojo transporto sistema – e-bilietai ten veikia! Atvažiavę nusipirkom popierines korteles, kurias kaskart reikėdavo priliest prie “e-komposterio”. Lipa visi pro visas duris, ir visi tvarkingai “žymi” savo e-bilietus. Kaiptyč susidūrėme su kontrole. Prieš pat kontrolę, tramvajaus vairuotoja pranešė, kad keleiviai pasiruoštų bilietus tikrinimui, ir automatiškai užblokavo e-taškus. Kontrolė griežtai visus praėjo, kelionė tęsėsi toliau. Na žinai, kažkaip paliko gerą įspūdį. Mieloji Vilniaus valdžia, darykite išvadas – mokykitės iš kaimynų.

* Rygoje daug turistų, tad patiko tas geidžiamo miesto įvaizdis. Kaip man pasirodė viešbutyje, kuriame buvome apsistoję, Ryga vis dar populiari britų bernvakarių rengimo vieta 🙂 šįryt per pusryčius svečiai labai entuziastingai aptarinėjo naktinį turą per barus.

Kas nepatiko:

* vakarienei nusitrenkėme į “Lido” pramogų centrą, kur aš pagaliau supratau, kodėl aš NEKENČIU “Lido” – ta maisto gausa mane išmuša iš vėžių. Aš tiesiog nežinau, ko noriu. Atrodo, gal to, o gal ano… tada susinervinu, ar galiu salotas dėti prie šnicelio, ar jas kasoje svers ir t.t. Ir dar turi temptis tą idiotišką padėklą tarp žmonių, kurie, panašu, irgi ne visada žino, ko nori.

* Alko kainos. Užsukom alia į firminę parduotuvę, kažkur prie turgaus, užrašyta “Latvijas balzams” ar kažkas panašaus. Pagalvojom, bus pigiau. Aga. Nusipirkom balzamo lauktuvėms, vakare užsukam į eilinį Rimi – joptararaj, butelys kainuoja beveik 1 latu pigiau. Kas nežino, 1 latas = 4,86 Lt. Perkant keletą butelių, susidaro graži suma. Taigi neikite į firmines parduotuves 🙂
Dar kažkoks gliukas buvo su alaus kainomis viename klube. 0,3l bokaliukas – 1,80 Ls, 0,5 l – 2,30 Ls, kai ant griliaus kepta vištienos krūtinėlė su nuostabiu sūrio padažu ir bulvėmis – 3,90 Ls. Toks keistas kainų neatitikimas. Žinoma, parduotuvėje alus kaštuoja santimais (0,55 Ls ir pan.).

Verdiktas – važiuoti verta. Visur 🙂
Foto bus vėliau, bo fotoaparatas išvažiavo toliau – į Taliną.