Italija 2012

Boun Giorno! Septynios naktys Italijoje. Tiesiai iš kakliuko išgerti du su puse butelio vyno, vienas Prosecco ir balažin kiek vyno ąsotėlių vakarienių metu. Bandau papasakoti.

1 diena. Vilnius – Bergamo.
Visa laimė, kad skrydis gerokai vakarop. Nėra skubos anei streso. Išsivartau lovoje iki vidurdienio, susidedame daiktus ir oplia į Vilniaus oro uostą. Leidžiamės Bergame, mus pasitinka Girasole šeimininkas. Įsikuriame kambaryje ir pėdiname medžioti vakarienės. Štai ir pirmoji gardžioji itališka pica ir maloniai liežuvio galiuką kandžiojantys namų vyno burbuliukai… Ah, ir desertui taurelė Limoncello.

Hint: Keliones planuoti reikia iš anksto, čia faktas. Mr. A. planavimą pradėjęs dar prieš Kalėdas realiai sukurpė paskutinės minutės pasiūlymą be jokių kelionių agentūrų. Žmonės, nebijokite patys medžioti bilietų, ieškoti pigesnių viešbučių ir dėlioti kelionės maršruto. Daugiau malonumo, daugiau laisvės!

2 diena. Bergamo – Milanas – Venecija
Italai arba apsimeta, arba iš tikrųjų mėgsta pusryčiauti saldžiai – kava, sultys, jogurtas, vaisiai, skrebučiai su džemu ar sviestu, kruasanai, pyragai ir pan. Užsisaldiname gyvenimą ir keliaujame į Milaną traukiniu. Iš Milano traukinių stoties leidžiamės į metro ir pavažiuojame pora stotelių iki Duomo katedros.

Pasivaikštome, apsukame ratą mieste ir grįžtame į traukinių stotį laukti savo traukinio į Veneciją. Atvykstame į žmonių širšalyną, oras tvankus, slegiamas būsimo lietaus nuojautos. Kaip tyčia vyksta America’s Cup regata, mums reikalingas vaporetto neplukdo iki norimos stotelės. Nelieka nieko kito, kaip pėdinti skersai salą iki savo rezidencijos. Darosi silpna ir pikta, nes tokiu oru labiausiai mėgstu alpti – paskutines gatves praėjau kaip per miglą. Pasiekiame savo rezidenciją Sant’Anna ir krentu pagulėti. Po valandėlės išlendame į miestą – regata baigėsi, žmonių apmažėjo, o kanalus ir šaligatvius teškena lietus. Žavinga.

Hint: Norint apsilankyti Milano Duomo katedroje teks kuprinę palikti kompanjonui – apsauga tikrina ir su dideliais nešuliais paprasčiausiai neįleidžia.
Pirkti bilietus traukiniui Milanas – Venecija iš anksto internetu kainuoja gerokai pigiau. Vienam žmogui bilietas kainavo tik 9 Eur.

3 diena. Venecija – Burano – Murano – San Michele

Lyja nuo paties ryto, bet kelionės planas yra kelionės planas. Sėdame į vaporetto ir plaukiame iki persėdimo stotelės, iš kur tiesiu taikymu į Burano salą. Pasivaikštome tarp spalvotų namų, mano bateliai kiaurai šlapi, bet laimei aš jokia ten sugar girl.

Iš Burano tiesiu taikymu į Murano salą pas stiklo amatininkus. Čia ilgai neužtrunkame, keliaujame į Venecijos kapinių salą – San Michelę. Tylu, ramu, tik retkarčiais išgąsdina demoniški žuvėdrų klyksmai. Grįžtame į viešbutuką. Visą vakarą plaukų džiovintuvu sausinu savo vargšus batelius užsigerdama Prosecco tiesiai iš butelio.

Hint: Jei planuojate kelias dienas Venecijoje, verta įsigyti kelių dienų vaporetto bilietą. Galėsite plaukioti nevaržomi ir tyrinėti Veneciją. Dar vienas patarimas – venecijiečiai irgi žmonės, ieškokite mini prekybos centrų. Vakarienei vynas su sūriu ir duonos lazdelėmis – pats tas. Sekmadieniais dirba tik į turistus orientuotos parduotuvės, pirmadienį mūsų skveras pamažu atgijo, o antradienio rytą išvykstant teko pripažinti, kad iš pažiūros nykus mūsų kvartalas turi labai daug parduotuvėlių ir kavinukių.

4 diena. Venecija – Verona – Lecco

Paliekame Veneciją plieskiant saulei. Ot nesiseka. Vos spėjame į traukinį, bilietai į Veroną nupirkti iš anksto. Veronoje aplankome areną, Džiuljetos balkonėlį ir vietines grožybes.

Iš Veronos traukiniu pasiekiame į Milaną. Pora stotelių metro ir Garibaldi stotyje perkame bilietus į Lecco. Atvažiuojame į Lecco, įsikuriame labai jaukiame Polvara Trentuno bed & breakfast. Ranką prie širdies pridėjus – tai buvo geriausia bed ir geriausi breakfast visos viešnagės Italijoje metu. Rekomenduoju visiems, keliaujantiems į tą kraštą. Nors iki miestelio centro reikia gerokai paeiti, kojos nenutrūko.

Hint: O šventasis staltiesės mokesti… Italijoje valgant picerijoje ar restorane, vienam žmogui prie sąskaitos priskaitliuoja 2,5 – 3 Eur aptarnavimo arba kitaip vadinamą staltiesės mokestį. Labiau abydna, kai žinai, jog už tuos pačius 6 Eur vakarienei gali suvartoti 0,5 l vyno ąsotėlį…

5 diena. Lecco – Varenna – Bellagio – Como – Lecco
Kadangi orų prognozės rodo gerą dieną, išsikrapštome į planuotą pasiplaukiojimą po Como ežerą. Lecco turizmo informacijos centre sužinome, kad į Varenna iš Lecco plaukiama tik sekmadienį, teks keliauti į geležinkelio stotį. OK. Nuvažiuojame į Varenna (šiaip labai gražus maršrutas, traukiniu palei ežerą), pasivaikštome, užkandame ir plaukiame į Bellagio.

Iš Bellagio, kuris nelabai sužavėjo, laukiame laivo į Como. Plaukimą ežeru užskaitau – kažkas tokio yra matyti ir kalnus, ir vandenį, ir išsibarsčiusius miestelius su bažnyčių bokštais.

Pats Como miestelis nepaliko didelio įspūdžio, gal tiesiog nuovargis buvo ant galvos užlipęs, norėjosi tik namo. Grįžtame į Lecco autobusu.

Hint: Jei plaukiate iš Bellagio į Como yra du pasirinkimai – express laivas ir paprastas. Express plaukia tik vieną valandą, paprastas – dvi. Kainos skirtumas ~4 Eur. Pasirinkome pigesnį variantą ir nesigailėjome – turėjome progą pasigrožėti visais miesteliais ir ramiai pafotografuoti.

6 diena. Lecco – Bergamo – Lecco
Pirmą vakarą atvykę į Bergamą praktiškai jo nematėme. Šiandien važiuojame iš Lecco traukiniu į Bergamą. Funikulieriumi pasikeliame į aukštutinį miestą (Citta Alta), iš ten dar vienu funikulieriumi aukščiau į San Vigilio, kur pilies griuvėsiai ir t.t. Surengiame mini pikniką viršūnėje. Paskui sukame ratus po Citta Alta, į žemutinį Bergamą grįžtame autobusu, nes funikulieriaus bilietas tinka visam viešajam transportui miesto ribose.

Iš Bergamo vėl traukiniu į Lecco. Hm, mes rimtai daug važinėjomės traukiniais…

Hint: Būtina pažiūrėti funikulierių ir visų viešojo transporto grafikus, nes pietų metu italai pradingsta savotiškai siestai. Tai labai akivaizdu pažvelgus į gatves ar desperatiškai bandant surasti vietą ankstyvai vakarienei, kai kurios kavinės užsidaro nuo ~15 val iki 18 val….

7 diena. Lecco – išvyka į kalnus
Dar viena diena, skiriame ją Lecco apylinkėms, tiksliau – kalnams. Sumedžiojame autobusą ir kylame vingiuotomis gatvelėmis iki funikulieriaus, keliančio į šalia miestelio esančius kalnus. Piknikas kalnuose – gerti tiesiai iš butelio darosi žalingu įpročiu…

Iš kalnų grįžtame zuikiais – autobuso vairuotojui baigėsi bilietėliai, bilietėlių automato irgi niekur nesimato. Na, ne pirmas kartas… Pasivaikštome po Lecco miestelį, praeiname krantinę. Vietiniame prekybos centre superkame lauktuves, vakare pakuojame daiktus ir ruošiamės kelionei namo.

Hint: Viešųjų tualetų problema esti visur. Tenka arba įsisukti į užburtą ratą (eini į barą, perki išgerti ar užkąsti, eini į tūliką, tada eini į kitą barą ir…), arba mokėti po 0,50 – 0,80 Eur, arba medžioti nemokamas vieteles. Pastarąsias rasite Venecijos didesniuose vaporetto, traukiniuose ir geležinkelio stotyse (ne visose, deja). Na, dar gelbsti McDonald – kaip mūsuose sakoma, didžiausias viešųjų tualetų tinklas visame pasaulyje.

8 diena. Kelionė namo
Daiktai sudėti. Pusryčiams sukramsnoti paskutiniai itališki krusantai ir atsisveikinus su Frederico pajudama namų link – traukinys į Bergamą, iš ten autobusu iki oro uosto (ir vėl zuikiais – nes taip ir nesupratome, kuriai miesto zonai reikia pirkti bilietėlį, o autobuso vairuotojas prekyba neužsiima) ir plast plast namo. Namo gabenamas vynas ir Limoncello nesudužo, tik šampūno buteliukas atsidarė ir meiliai išmuilavo kartu maišelyje buvusius kosmetikos buteliukus. Irgi ne pirmas kartas (todėl visi išdaigininkai visada talpinami į maišelius!).

Hint: Jei galite, lauktuves pirkite vietiniuose prekybos centruose, nes kad ir kaip gražiai atrodytų užrašai Duty Free oro uostuose, vis dėlto pigiau apsipirkinėti prieš kelionę. Ar bereikia sakyti, kad prekybos centre puslitris Limoncello kainuoja vos apie 5 Eur?

Keli brūkštelėjimai:

• Italai daug valgo, tikrai ne man įveikti jų siūlomus užkandžius, pirmą ir antrą patiekalus, viską vainikuojant desertu su kava. Ko man labiausiai trūko – tai sriubos. Kažkaip italai ne sriubavalgiai, nors išragauti visą jų virtuvę reikėtų mažiausiai mėnesio.
  • Į muziejus nėjome, vienintelis mokamas objektas – arena Veronoje. Lindau į visas bažnyčias (turiu tokį sick įprotį), palikau kelis eurus degdama žvakutes.
  • Metro, miesto autobusų bilietėliai – po 1,5 Eur. Traukinių bilietai pagal atstumus. Būtina bilietėlius pažymėti specialiuose automatuose. Pav., grįžtant iš Bergamo į Lecco automatai neveikė, tad realiai važiavome kaip zuikiai, nes stotyje nusipirktas bilietas nežymėtas galioja kelis mėnesius.
  • Brangiausia vakarienė atsiėjo apie 50 Eur, vidurkis sukosi apie 20-30 Eur.
  • Kas dar? Keliaukite ir patys pamatysite 🙂

4 thoughts on “Italija 2012

1. Esu keliavusi panašiu maršrutu prieš kelis metus ( Bergamo – Verona – Venecija – Milanas). Hmm, tikrai, jei kas nors iš skaitančiųjų ruošiatės keliauti traukiniais po Italiją, bilietus pirkite internetu! Žandikaulis atvipo paskaičius, kad už bilietą iš Milano į Veneciją mokėjote tik 9 eurus. Aš pirkau kasoje ir sumokėjau tikrai virš 30 eurų :/ Atsimenu, nes tada pasirodė labai brangu. O šiaip Italija jėga. Paskaičiau ir vėl užsimaniau tos burnoje tirpstančios picos, skunutėlio kapučino ir gero vyno taurės. Mmm 🙂

• Bilietai po 9 Eur buvo medžiojami, kiek pamenu, prieš kelis mėnesius 🙂 aš mielai pakartočiau kelionę (gal tik su mažesniais vaikščiojimais) 🙂

• Sveiki, Kokiame puslapyje medžiojote pigius bilietus traukiniais? Dabar į Veneciją 35 eu… oj, oj siaubelis 🙂

• Sveiki, paprasčiausiai Trenitalia puslapyje. Geresnės kainos – perkant iš anksto. Pabandžiau, kitai savaitei iš Milano iki Venezia St Lucia stoties – duoda po 38 eur, o kovo mėnesiui – tik po 18 eur. Sėkmės!