#246 žodžiai

Pastaruoju metu jaučiuosi esanti bloga mama. Aš netgi buvau sugalvojusi rašyti tokią knygą, kuri vadintųsi „Bloga mama“. Buvo toks etapas, kai labai norėjosi rašyti apie pogimdyvines depresijas, pernelyg rūpestingų močiučių daromą spaudimą ir aplinkos spaudimą apskritai, kurį patiria jaunos mamos, dažnai pirmakartės, nors ir antrą ar trečią kartą gimdant stogas lengvai pavažiuoja ir iki tol buvusį gana stabilų pasaulį pakrato rimtas žemės drebėjimas. Kol vaikas treniravosi spardyti mano skrandį, man labai įstrigo viena forumuose perskaityta mintis, kad pirmakartės bijo gimdymo, o antrą ar vėlesnį vaiką gimdančios – periodo po gimdymo. Tik pagimdžiusi ir aš supratau, ko ten bijoti.

Blogos mamos atsiranda ne dėl to, kad nemylėtų vaikų, nors būna ir tokių atvejų – ta meilė tokia ribota, mažutė, bet ji yra. Nekalbu apie tuos atvejus, kai širdies neskauda toms, kurios jos niekada ir neturėjo. Dažniausiai tas blogumas atsiranda iš noro būti tobula, persistengimo, kurį lydi pervargimas, taip pat iš nemokėjimo dėlioti prioritetų ir planuoti savo laiko. Nesakau, kad mamos turi atsisakyti savo poreikių ir dabar n metų gyventi tik vaiko gyvenimą, bet kažko atsisakyti reikia – paaukojus bent truputį viskas būna gerokai kitaip. Nebūtina slopinti ambicijų, jas galima tiesiog atidėti – vakarui, savaitgaliui, atostogoms, tai dienai, kai vaiką čiūčiuos močiutė arba po darbo grįžęs tėtis.

Bloga mama jaučiuosi dėl to, kad vaikas serga, o aš turiu tiek daug darbo, kad pagaunu save pykstančią ant mažiaus, kodėl jis ir vėl serga ir neleidžia man daryti tai ką noriu ir reikia. Tada pliaukšteliu sau per nagus ir einame statyti kaladėlių. Ambicijos palauks.

Parašykite komentarą

