#285 žodžiai

Man keista, bet žmonės vis dar skaito – jie randa laiko savo nykiuose laikmačių ir laikrodžių, laikskubių ir laikraščių kertelėse, iškrapšto tas minutes su dantų krapštukais, cigarečių nuorūkomis, pamestais žvilgsniais, o kartais netyčia rasta raudona pirštine, žinai, kaip būna, kad pirštinės būna stangrios, tarsi sumedėjusios, įgavusios juose buvusių pirštų formą – taigi jie iškrapšto kažkiek laiko ir skiria tam, kad paskaitytų kokį seną mano tekstą.

Man pačiai patinka mano seni tekstai. Aš kartais nupėdinu pasižiūrėti, ką skaitė tądien žmonės, ir tada skaitau, sėdžiu ir mąstau, kad ta mergaitė, kuri rašė tuos žodžius, buvo velniškai vieniša, velniškai kvaila ir dar kartą velniškai patraukli – ypač jos galva, išspaudusi tokias mintis į pirštų galiukus, liečiančius klaviatūrą.

Man patinka, kaip kartais mane užvaldo šėtoniškas rašymas: be atsikvėpimo ar pauzės kalenu žodžių melodiją it gročiau kokiu paslaptingu instrumentu, kalenu taip tarsi bandyčiau išvogti tirpstančias sekundes smėlio laikrodyje, lyg mane pačią tuoj kažkas išjungs ir liksiu nepasakysiu kažko labai didelio, bet visiškai nesvarbaus.

Ar verta aukoti patogų gyvenimą dėl rašymo? Nežinau. Man labai nepatinka, kai reikia atsisėsti ir skaičiuoti pinigus, svarstant ar mažiau mylimas darbas su geresne alga dovanos trokštamą laimę, o gal tik galvos skausmą ir nepakeliamą dienų jungą, tempiamą nuo pirmadienio iki penktadienio, kasdien nuo aštuntos ryto iki tradicinės penktos vakaro, o kur dar papildomos valandos sėdint mašinoje ir klausantis muzikos… Bet kartais tenka paskaičiuoti. Anie sako, tai būtų neblogas tramplinas tokiai, kaip tu. Stoviu, žiūriu į suriestus savo kojų pirštus (turiu tokį įprotį kartais riesti pirštus) ir neapsisprendžiu, ar vis dėlto noriu šokti – stoviu taip aukštai, kad nelabai matosi, ar baseine yra pakankamai vandens, ar neišsitėkšiu kraujo puta į kažkieno nesunešiotas medines klumpes. Bet viena žinau – jau esu patyrusi šuolininkė, na, gerai, gerai, teko kelis kartus neatsakingai nušokti -, nenušokęs nesužinosi.

 

Parašykite komentarą

