#289 žodžiai

Kaip bebūtų, kartais neturiu ką rašyti. Rašymas mane peni, bet esu kaip tas batsiuvys be batų – už pinigus parašau, o už dyką – stumk trauk. Gerai, kai yra ką pasakoti, o kai nėra – kiek galima sapnuoti ir fantazuoti? Padėlioju, pažaidžiu ir vėl viską sukišu į stalčius – didelės apimties idėjiniams tekstams pritrūksta tiek ūpo, tiek pačių idėjų. Nesu didelio žanro rašytoja. Thpu, rašytoja, net dabar, kai reikia parašyti du šimtus aštuoniasdešimt devynis žodžius, lengvai pykstu ant savęs, kad ir vėl papaistysiu ką nors ir tiesiog atsidusus “padaryta” užversiu langą be jokio didelio pasitenkinimo…

Kartais nemėgstu savęs už namisėdėjimą ir sėslumą. Vakar prisiminiau, kaip atsikrausčiau į Vilnių. Buvo berods birželis ar liepa, iš pradžių dar neturėjau darbo, jo ieškojau, gyvenau netoli centro, praktiškai mažiau nei pusvalandis pėstute iki Katedros aikštės, ir… kiek prisimenu, tikrai neidavau kasdien į tą pusę, nelandžiojau po senamiesčio gatveles, nebandžiau pati viena atrasti ir pažinti šito miesto. Ne, aš sėdėjau naujuose namuose, kuičiausi su buitimi, ieškojau darbo ir tiesiog stūmiau dieną nuo ryto iki vakaro. Pasivaikščiojimai nutikdavo ne spontaniškai, o apgalvojus, gal kartą per savaitę. Dabar manau, kad net mažiau. Kai radau darbą, įsisukau į reikalus, tekdavo važiuoti į kitus Vilniaus mikrorajonus, pamažu šis miestas man vėrėsi, kaip knyga puslapis po puslapio, bet ne todėl, kad būtų to nenorėjęs – tai aš labai lėtai skaičiau.

Ir vis tiek, gyvendama beveik dešimt metų čia, negaliu sakyti, kad pažįstu Vilnių labai gerai. Aš vis dar analizuoju žemėlapius, ypač prireikus pavažiuoti mašina į retai kada užsuktą ar visai nematytą vietą. Aš vis dar tebesu svetima, net ne turistė – nes turistai daugiau vaikšto ir daugiau stengiasi pamatyti ir pažinti per trumpą laiko tarpą. Iš kur tas neskubėjimas – ar dėl to, kad dar daug man skirta laiko, ar kad šitą miestą reikia skaityti lėtai?

 

Parašykite komentarą

